al meer dan 50 vragen beantwoord

‘Eindelijk weer een plek waar mensen met een niet-aangeboren hersenletsel terecht kunnen’. Dat was een veelgehoord geluid na de lancering van het online NAH-loket afgelopen mei. Hoe zijn de ervaringen met dit loket 6 maanden later?

De opstartproblemen wat betreft de telefonische openingstijden en het formulier op de site waren snel opgelost. Inmiddels zijn er al meer dan 50 vragen aan de telefoon en vanuit het kernteam beantwoord. Op die manier zijn er al mensen echt op weg geholpen vanuit invalshoeken als zorg en welzijn. Een gebruiker liet weten: “Het feit dat u naar mij luistert en mij ideeĆ«n geeft over wat ik zou kunnen doen, is al meer dan genoeg. Meer heb ik op dit moment niet nodig. En als dat wel het geval is, dan weet ik u te vinden.”

Kernteam van professionals

Het NAH-loket coƶrdineert de huidige zorg- en dienstverlening aan mensen met NAH in Midden-Brabant en maakt die toegankelijker. Doel is om onafhankelijk (los van enige organisatie) advies te bieden aan mensen met NAH, naaste familieleden en directe behandelaars, ongeacht de oorzaak en de ernst van het letsel. NAH is een ingewikkelde aandoening die per persoon heel erg kan verschillen en voor veel onduidelijkheid kan zorgen. Alle reden om de zorg, begeleiding en ondersteuning van mensen met NAH goed te regelen en te stroomlijnen. Het loket werkt met een kernteam samen met professionals van alle zorgaanbieders binnen het NAH-netwerk Midden-Brabant. De samenwerkende partijen verwijzen door, ontwikkelen gezamenlijk producten en maken gebruik van elkaars deskundigheid. Deze nauwe samenwerking garandeert dat zorg niet versnippert en dat hiaten in de zorgverlening worden gezien en direct worden aangepakt.

Evaluatie in 2020

Deze pilot loopt in elk geval tot half 2020 door om voldoende gegevens te verzamelen voor analyse en evaluatie. Wordt vervolgd.
Bezoek het NAH-loket >